Thursday 1 December 2011

Ujevn dekkslitasje

Du har nettopp planlagt en lengre kjøretur med vennene dine. Bare noen få minutter for å finne veien, og du legger alle tingene dine på din sykler. Når alle satt, du og din pool kjøretur unna. Midway, går sykkelen din Bonkers og begynner å skid. Du stopper opp. Som du begynner å analysere hva som har gått galt, dekkene på sykkelen fange din oppmerksomhet. Ujevn dekkslitasje!
Vel, ikke fortvil! Mange mennesker står overfor denne nettlesome tilstanden en gang eller det andre. Ujevn dekkslitasje er bundet til å skje hvis kjøretøyet vedlikehold syklusene er uregelmessige. Så, la oss først forstå årsakene bak dette ujevn dekkslitasje.
Ujevn dekkslitasje Årsaker; Tire Inflasjon (Hard Cornering): Sjekk dekkene for inflasjonen. Dekket er overinflated hvis mønsteret er dypere på kantene av dekk enn i midten. Tilsvarende, dersom saken er ellers med mønsteret blir dypere i midten, så dekkene dine er under oppblåst. Dette er noen av de vanligste slitasje mønstre som må undersøkes fra tid til annen. Dekk hvis ikke blåst opp til det anbefalte trykk, er mer utsatt for ujevnt dekkslitasje som slitebanen fleksjon øker med rotasjon av dekk. I begge tilstander, ujevn dekkslitasje forverres ved langvarig bruk. , Rotasjon av Tire: Kontroller reist støt på overflaten av dekket ditt. If dekkene dine ikke roterer godt under bevegelsen til bilen din, er dekket nødt til å få ujevne overflater og kamskjell, noe som forårsaker ujevn dekkslitasje. Man kan sjekke dette ved å plassere en krone med Lincoln's hode opp ned mellom trinnene. Hvis du ikke kan se toppen av Lincoln's hode, er dekkene dine fine annet den trenger en umiddelbar utskifting. ; Tire forskyvning: Feil dekk justeringen er et av de konkrete årsakene til en ujevn dekkslitasje. Ideelt sett, er den indre dekket stangen stikkontakter, på pinjong og rack styremaskiner vedlagt i belgen. Hvis belgene er laget av gummi, kan denne tilstanden kontrolleres ved å klemme på belgen. Om det er slakt, innebærer det at kontakter er løse. Over en periode, ender dekk stang i styringsgruppen kobling av forhjul bøye eller oppbrukt. Denne typen misplacement er også kalt toe forskyvning. Slike forhold kan forverres ytterligere ved sagging fjærer og bøyde suspensjon deler. , Kopping (Slitte Støtdempere): Vanligvis sjokk og struts hjelp dekkene på bilen din på veien med effektive kjøreegenskaper og kontroll. Men hvis disse komponentene slites ut på grunn av væske lekkasjer i sjokk eller noen skader i sjokk komponentene, er ujevn dekkslitasje forårsaket. Flere tegn som tap av dekk kontakt med veien, overdreven bouncing, svekket bremse og plutselig økning i vibrasjon, bekrefter en ujevn dekkslitasje. , Utslitt Komponenter: Ujevn dekkslitasje kan også være forårsaket av utslitte eller ødelagte komponenter. Dette kan være brutt beslagene, slitte kuleledd, bøyde stenger, sprakk oppheng foringer, fysiske kontakt med eksosrør og væske lekkasje. ; Aggressiv kjøring: Dette er en av de viktigste årsakene til en ujevn dekkslitasje. Tenåringer høy adrenalin overspenning stasjonen, bilene overilet, forårsaker dekkene å trå over ru og ujevne overflater. Så, kjøre på et moderat fart og sikkert! , Hvor å Fastsette en Ujevn dekkslitasje
Fixing en ujevn dekkslitasje er en viktig oppgave etter å identifisere de ovennevnte årsaker. Regelmessig vedlikehold av bilen er ganske obligatorisk. Her er noen tips for dekk sikkerhet og vedlikehold for å sjekke for ujevne dekkslitasje og fest dem på tide. ; Sjekk dekktrykket jevnlig som er oppført i produsentens spesifikasjoner. Denne aktiviteten kan gjøres en gang i måneden, spesielt når det er endring i værforhold. , Se etter utslitt løpebane dekket ditt. If outer slitebanen har slitt mer enn det indre løpebane, det er en sterk indikasjon mot justering problemer. Indre dekkslitasje kan bli inspisert ved å løfte bilen på det ene hjørnet med hjelp av en jack stand. er Fronten dekkene mer utsatt for ujevn dekkslitasje og dermed sørge for å få dem erstattet i stedet for å la dekket skaden selv helt. ; Sjekk for jevn rotasjon av dekket. Man kan bruke mønsterdybde måler for å sjekke om dette ujevn dekkslitasje ut. Plasser måleren inne i sporet av slitebanen over dekket og ta noen readings langs dekkets omkrets. 4 mindre enn / 32 av en tomme i slitebanen vil indikere den verste formen for ujevn dekkslitasje. ; Enhver gled eller feil beltet i en del av dekket kan sees av å sjekke om dekket er hoppende mye på veien. Broken dekk beltet, kan dårlig suspensjon komponenter, utslitt styrekomponentene og feilaktig tå og camber justering lett identifiseres av en dundrende støy når roterende hjulet. Erstatte disse komponentene eller oljes seg tid til tid kan redusere sjansene for dekket erstatning. , Med ovennevnte sjekkpunkter, kan man lett identifisere en ujevn dekkslitasje og fikse det på tide. I dag er kjøretøy utstyrt med slitasje indikatorer, som hjelp til å avgjøre når du skal skifte dekk. Kjøretøy også trenger pleie og vedlikehold for en problemfri og lang levetid. Ujevn dekkslitasje hvis ignoreres kan, kompromiss sikkerhetshensyn. Driving sikkerhet skal være den første tanken på hjertet når du rir biler. Så, fortsett å sjekke periodisk for eventuelle ujevn slitasje på dekk til kjøretøy, ellers vil du ende opp med å betale en bombe for dekket utskifting, som kunne ha vært unngått.

No comments:

Post a Comment