Akkurat når du tror du vet alt som er å vite om biler og bilreparasjoner, et nytt problem dukker opp som tvinger deg til å vite mer om vanskelighetene med sin interne mekanismen. En slik bil problem som kan bringe den til en stillstand er en dårlig drivstoffpumpe stafett. I denne artikkelen, er min hensikt å opplyse folk om funksjonen til en bensinpumpe releet og tegn og symptomer som kan bidra til å identifisere en dårlig drivstoffpumpe stafett.
Før vi snakker om bensinpumpe rele problemer, la meg forklare funksjonen til dette liten komponent i den samlede arbeidet på bilen forsamlingen. Drivstoffpumpen er relé en del av bilens drivstoff injeksjon system. Drivstoffpumpen leverer den nødvendige mengden drivstoff injisert i begynnelsen av hver motor syklus og er ansvarlig for å utløse tenning. La oss se hvilken rolle en bensinpumpe relé bryteren spille i funksjon i tenningssystemet.
Hva er en Fuel Pump stafett?
Hvis du har en grunnleggende kunnskap om hvordan en bil fungerer, så vet du at motoren trenger en konstant tilførsel av drivstoff under hver motor syklus. Funksjonen til drivstoffpumpe relé er å slå på og slå av drivstoffpumpe i henhold til statusen i motoren syklusen. I det øyeblikket du slår din nøkkel for å starte bilen, slår drivstoffpumpe stafett på å starte drivstoffpumpe og få motoren syklusen går. Når du slår av bilen, kutter releet strøm til pumpen, og dermed opphørte motoren syklusen.
Fuel Pump Relay Beliggenhet
Hver bil har en unik design og det er ikke mulig å akkurat peke ut de dårlige drivstoffpumpen stafett plassering. Det er for det meste ligger bak dashbordet eller på motoren brannmuren. Det ligger i nærhet til drivstoffpumpen i motoren forsamlingen. For informasjon om bensinpumpen stafetten kabling og plassering, er det best at du henviser til din instruksjonsbok.
Bad Fuel Pump Relay Symptomer
Nå som du har en idé om funksjonen til en bensinpumpe relé-bryteren, la meg liste symptomer på en dårlig drivstoffpumpe stafett. Disse vil hjelpe deg å identifisere når det er et problem med bensinpumpen stafett. Her er de viktigste dårlige drivstoffpumpen stafett symptomer.
Bil Vil ikke Start; Hvis bilens drivstoff pumpe stafett har sluttet, når du slår på tenningen, bilen vil ikke starte. Som drivstoff pumpen ikke har vært slått på, kan motoren syklusen ikke iverksatt på grunn av fravær av drivstoff. Hvis du lurer på hvordan du skal teste en bensinpumpe relé, så alt du trenger å gjøre er å se om bilen starter på riktig måte. Hvis den gjør det, så kan du være trygg på at det fungerer.
Uberegnelig Engine Performance; Hvis motoren slår plutselig ned når du kjører, så kan det være på grunn av en dårlig drivstoffpumpe stafett med løse ledninger som forårsaker problemet.
Motor Power Tap og fravær av lyd; Hvis bilen din falt plutselig mens cruising, så kan det være på grunn av en dårlig drivstoffpumpe stafett. Når du slår på tenningen, er det en lyd som indikerer releet utløses. Et fravær av lyd fulgt av bil starte problem indikerer at noe er galt med stafetten.
Den eneste måten å ta vare på dette problemet er å enten bytte releet eller få den reparert. Håper denne informasjonen på å identifisere dårlige bensinpumpen releer hjelpe deg i å ta seg av problemet før det forverrer inn i en større bil reparasjon jobb. Opprettholde en personbil problemdiagnostisering manuell og en vanlig bil vedlikehold tidsplan vil sikre at de fleste av slike små problemer aldri oppstår. Et våkent øye som kan intenst vurdere en bils ytelse vil spare deg mye penger i det lange løp!
No comments:
Post a Comment