Friday 26 August 2011

Mellommenneskelige relasjoner på arbeidsplassen

En cardinal prinsipp Total Quality rømming for mange ledere, du kan ikke kontinuerlig forbedre gjensidig avhengige systemer og prosesser før du gradvis perfekte avhengig av hverandre, mellommenneskelige forhold. - Stephen R. Covey
I dagens corporate verden, er det behov for arbeid som skal gjøres så raskt som mulig. Og for dette formålet, som arbeider fagfolk trenger å ha gode relasjoner mellom hverandre. Sunn profesjonelle relasjoner kan opprettholdes ved effektiv arbeidsplass kommunikasjon og teamarbeid. Mellommenneskelige forhold på jobben gradvis utvikle seg med gode team deltakelse og kommunikasjon med andre medlemmer. På den annen side, kan disse forholdene forringes når en person forlater gruppen og ikke lenger er i kontakt. For å skape og opprettholde mellommenneskelige forhold på jobben, må du vurdere noen enkle, men likevel betydelige aspekter.
Viktigheten av mellommenneskelige relasjoner på arbeidsplassen
Du kan si at alt på kontoret er avhengig av gode relasjoner mellom ansatte og ledelsen. Mellommenneskelige forhold på jobben er helt avgjørende, som de hjelpe arbeidstakere til å ha en gjensidig forståelse mellom seg. Den største fordelen med å ha mellommenneskelige forhold på jobben, er at de jobber i et team. Og det er et bevist faktum at hvis du trenger for å nå et mål eller et mål i prosessen, du nødvendigvis må jobbe sammen i team.
Hvis det er sunne mellommenneskelige relasjoner i laget medlemmene, de sikkert har en tendens til å arbeide kollektivt overfor den foreskrevne mål. Teamwork bidrar også mye til et sunt arbeidsmiljø. Ansatte føler seg godt å jobbe hvis det er et gunstig miljø på arbeidsplassen. Dersom ansatte har en gjensidig forståelse med hverandre, det er meget mindre sjanser for enhver form for arbeidsplassen konflikter. Det er også observert at sterke mellommenneskelige forhold på jobben fører til motivasjon blant ansatte. Nå la oss gå videre til å bruke mellommenneskelige ferdigheter på arbeidsplassen effektivt.
Bruke mellommenneskelige ferdigheter på arbeidsplassen
Kommunikasjon er en av de mest avgjørende mellommenneskelige ferdigheter som skal praktiseres på arbeidsplassen. Uten effektiv mellommenneskelig kommunikasjon, vil det ikke bli en jevn og klar flyt av ideer, som resulterer i forvirring. En ekte profesjonelle vil alltid snakke med andre ledere, med å se rett inn i øynene. Alltid smiler når du snakker med andre i en ansikt til ansikt snakke eller på telefonen. Smilet vil gjøre andres behagelig og det vil også være synlig i tonen når du er på telefonen.
Mens du snakker, sørg for at tonen er ydmyk og ikke myndig, selv om du er sjefen. Vurder å hjelpe dine kolleger et privilegium, med alltid å være glad for å hjelpe deg. En meget effektiv måte å opprettholde sunne mellommenneskelige relasjoner på jobb er å sette pris på innsatsen foran alle. Ære og vurderer forslag, og synspunktene til andre medlemmer i teamet er en veldig god måte å teamarbeid.
Når du kommuniserer med andre ledere, det er fint hvis du legge litt humor til scenen, bare for å slippe stress og spenning involvert. Sørg for at du ikke får involvert i skylden spillet. Sørg alltid for at du holder deg til det du sa du vil gjøre. Å oppfylle forpliktelser er en viktig aspekt som du må vurdere i å skape gode forretningsmessige relasjoner. Det er en god idé å dele hva du nylig har oppnådd og funnet ut. Det skaper en følelse av åpenhet blant lagets medlemmer.
Dette er en generell forklaring om betydningen av mellommenneskelige relasjoner på jobben. Et viktig poeng å merke seg er at du vil bare bli fornøyd med jobben din hvis det finnes sunne mellommenneskelige forhold på jobben.

No comments:

Post a Comment