Tuesday 8 May 2012

Inntak Manifold Runner Control

Hvordan kan riktig funksjon av et inntak manifolden løper kontroll i en bil forbedre ytelsen? Ved hjelp av et kjøretøy som en bil er dagens nødvendighet. Men vi kan ikke fortsette å kjøre en bil uten vurderer sin ytelse. I dagens tid med økende gasspriser og økonomiske nedgangstider fortsatt svever om hver hodet, er bilens ytelse en veldig viktig sak. Det avhenger av mange faktorer, området der man passerer, tid på døgnet og slik man kjører bil. Kjørelengde per gallon av en bil i utgangspunktet er avhengig av hvor effektivt drivstoffet forbrennes i motoren på bilen for å produsere skyvekraft eller kraften til å drive bilen i bevegelse. Betyr utsettelse bil reparasjon etter en feil inntak manifold runner kontroll skape mer bil problemer?
Hvordan en Intake Manifold Runner Reguleringsfunksjoner
For å forstå en bils ytelse er det nødvendig å vite hvor og hvordan bilens drivstoff kommer inn i bilens motor. Det er også viktig å lære, hva er oppnådd ved å benytte de inntak manifolden runner kontroll?, Og hva skjer hvis et inntak manifold runner kontrollens fast åpen? Fra drivstofftanken, kommer det til forgasseren og til inntak manifold.
Inntaksmanifold; Intake manifold fungerer som et vedlegg der de små dråper av drivstoffet blandes med kald luft danne forbrenningen blandingen. Det primære ansvaret for inntaket er manifold å transportere forbrenningen blandingen til hver inntak port på topplokket. Det har til å utføre denne oppgaven med jevnt og optimalt distribuere forbrenning blandingen for hver sylinder i motoren for å få høy ytelse ut av det. I moderne biler inntak manifold, fra sin sentrale kabinettet eller plenum, går rør eller løpere slik at den kan levere forbrenning blandingen til hver sylinder i motoren individuelt. Er ikke dette tidspunktet riktig sted som et inntak manifold løper kontroll sted? Ja, det er sant og i praksis, er inntaket manifold løperen kontroll forsamlinger ligger mellom inntak manifold og topplokket i motoren.
Mens fyller drivstoff på en motor er det av største betydning for å opprettholde andelen av luft og drivstoff i blandingen på 14.7:1 (luft til drivstoff). Ved drivstoffinnsprøyting motorer, formidler inntak manifolden bare luft inn i sylindrene på drivstoffet injektoren havner der den blandes med drivstoff. Forbrenning blandingen renner gjennom løperen til sylinderen, og når den treffer stengt inntaket ventilen på det, skaper det sjokkbølgen og varme. Denne sjokkbølgen reiser inne i inntaket manifold frem og tilbake på lydens hastighet. Den kalde luften, på grunn av dens høyere tetthet enn varm luft, er viktig og blir pustet inn fra atmosfæren. Brenselet blandet med det, når antent, utvider seg mer og leverer mer skyvekraft.
For å oppnå høy ytelse på motoren er det nødvendig til annen åpningen av inntak ventilen på sylinderen til toppen av sjokkbølgen. Åpningen av inntaksventilen avhenger av hastigheten på motoren kjører på, og sjokkbølgen timing avhenger av lengden på inntaket manifold runner og hastigheten på lyden. I tradisjonelle motorer, er lengden på den løperen matchet til et bestemt turtallsområde hvor den ligger håpet å levere maksimal ytelse. Over og under denne serien, er bil ikke ytelsen på sitt største.
Dette er imidlertid ikke tilfellet i moderne motorer hvor en datamaskin våker over utførelsen av bildeler og tar korrigerende tiltak for å maksimere den. Bilens kjørecomputer kan gjøre det ved elektronisk kontrollere tidspunktet for åpning og lukking av inntaksventilen så vel som avansert inntak geometri. I moderne bil er variabel lengde innsugsmanifoilene brukes for å gi maksimal drivstoffeffektivitet ved lave og høye turtall ved å optimalisere effekt og dreiemoment produsert av motoren.
Variable Intake Manifold Runner og kontroll; Hver sylinder i motoren betjenes av to inntak manifold løpere med forskjellig lengde, koblet til hver av inntaket delene i sylinderen hendene. En av disse er alltid åpen. Avhengig av belastning på motoren, er andre løpere åpnes eller lukkes ved hjelp av en sommerfugl ventil eller en ventil plate og strømmen av forbrenning blandingen er kontrollert og tilpasset etterspørselen av motoren. Når vi snakker om inntak manifolden løperen kontroll vi henviser til denne butterfly ventilen. Sylindrene i en motor som kjører med en hastighet under 3000 rpm betjenes av inntak manifolden løperen som alltid er åpent. Da føreren av bilen trinnene på gasspedalen og motoren RPM krysser 3,000-3,400 turtallsområdet, er den andre løperen åpnet med hjelp av en ventil for å møte økte krav luft og gass. Dette sekundære runner åpnes og lukkes når drivverket kontrollmodulen aktiviserer en motor som gjør ventilen kommer. Sjåføren av bilen kan faktisk høre det åpne opp. Alt dette arrangementet forbedrer høy hastighet motorytelse å komme så høyt en gass kjørelengde som mulig.
Etter å ha lest gjennom all denne informasjonen, er det lett å forstå hva som skjer når inntaket manifold løperen kontroll er fast åpen. Enkelt, mister bilen på drivstoffeffektivitet og du betaler mye mer for reiser på den lave hastighet fordi bilen bruker av drivstoff ved å sette for høy hastighet. Men når du gulvet gassen pedal til å reise rundt med høy hastighet, begynner du å betale rett. Hvis du finner bilens kilometerstand sklir under normalt nivå, så er det stor sjanse for at noe er galt med inntak manifold pakning eller inntak manifold runner kontroll. Jeg håper, den informasjonen som presenteres her er tilfredsstillende.

No comments:

Post a Comment