Tuesday 8 May 2012

Skriftlige kommunikasjonsevner

Kommunikasjon er en del og pakke av hverdagen. Vi kan ikke ikke kommunisere. Det er en av de mest essensielle og integrert del av vår eksistens, og fravær av kommunikasjon kan føre til mange problemer og misforståelser. For å ha en effektiv dialog, er det nødvendig at effektiv kommunikasjon ferdigheter skal utvikles. Kommunikasjon kan deles inn i verbal og ikke verbal. Verbal kommunikasjon innebærer all kommunikasjon som involverer talte ord eller lyder. Non verbal kommunikasjon omfatter all kommunikasjon som ikke bruker veltalenhet medier for kommunikasjon. Skriftlig kommunikasjon kommer under non verbal kommunikasjon. Å ha god skriftlig kommunikasjon ferdigheter er en pre forutsetning for nesten alle i dag. Les videre om hvordan du også kan forbedre dine ferdigheter og høste fordelene.
Viktigheten av skriftlig kommunikasjon; Skriftlig kommunikasjon innebærer bruk av skriftlige ord for å sende en melding fra ett punkt til et annet. Nedenfor er noen punkter å fremheve betydningen av skriftlig kommunikasjon i hverdagen. ; Skriftlig kommunikasjon er viktig for enhver bedrift enhet til å utføre den daglige virksomheten. ; Det hjelper med å opprettholde poster med forretningstransaksjoner. ; Skriftlig kommunikasjon som brosjyrer og kataloger hjelpe bedrifter til å vise frem sine produkter effektivt. ; Skriv reklame bidra til å markedsføre produkter. ; Kontrakter, inter avdelingsvise notater og merknader, e-post og andre slike intra organisatorisk kommunikasjon fungere som en permanent registrering av virksomheten kommunikasjonen som foregår. ; Skrevet dokumenter kan tjene som bevis i en domstol hvis og når det er nødvendig. ; Skriftlig ord antas mer enn talte ord. Det er bare menneskelig psykologi å tro noe som vi ser i skriftlig (selv om det kan være feil) enn noe noen sier (som kan meget vel være sant!) ; Personlig skriftlig kommunikasjon som brev, e-poster, postkort, gratulasjonskort, etc., har sin egen sjarm og betyr noe for dem å sende og motta dem. ; Hvordan Forbedre skriftlige kommunikasjonsferdigheter, Betydningen av god skriftlig kommunikasjonsevne ikke kan understrekes nok. Skriftlig kommunikasjon spiller en viktig rolle, særlig i næringslivet. Derfor er det dobbelt viktig å ha gode skriftlige kommunikasjonsferdigheter på arbeidsplassen. Business skriftlig eller noen annen form for skriftlig kommunikasjon kan være svært enkelt for de som følger de retningslinjer som er gitt nedenfor.
Målgruppe: Hold publikum / leseren i tankene før du begynner å skrive stykket. Publikum er hovedsakelig det som bestemmer innholdet som skal skrives. Når du har en idé om hvem som er den tiltenkte målgruppen, kan du dømme selv hva andre nødvendige skritt må tas for å sikre gjennomføringen av kommunikasjonen syklus, som er, tross alt, intensjonen av noen del av kommunikasjon.
Informasjon: Det grunnleggende for kommunikasjon bør være dekket i din del av skriftlig kommunikasjon. De 5 Var og 1 H - Hvem, Hva, Hvor, når, hvorfor og hvordan (enten helt eller i det minste de som trenger å være) bør være i stykket ditt. Dette er i utgangspunktet nesten hele informasjonen du ønsker å gi leseren. Men du presenterer dataene, disse punktene må dekkes, først da er det en effektiv måte for kommunikasjon.
Tone: Bestemme tonen i kommunikasjonen avhenger av publikum i stor grad. Du må kunne måle hva slags tone du bør bruke for å sikre maksimal forståelse og oppbevaring av publikum. For eksempel, kan du ikke bruke en nedlatende tone med en person som på en høyere stilling enn deg på jobben. Heller ikke kan du bruke en arrogant tone for noe som er ment å nå et stort antall mennesker på en gang. Et annet tilfelle, er brevet skriver. Hvis du skriver et brev til en kunde for å minne ham (for tredje gang) til å betale sine regninger, vil tonen være litt mer streng enn den første eller andre bokstaven i merke at du må ha skrevet til ham. Tones kan variere fra tilfeldige, semi formell til formelle, avhengig av hvem du er kommuniserer med og hva du har tenkt å kommunisere.
Språk: Denne er en av de store biter av skriftlig kommunikasjon ferdigheter som man trenger å utvikle. Dette betyr ikke at du må ha en sans for skriving. Det betyr ganske enkelt at du må være godt bevandret med det grunnleggende i språket. Disse omfatter grammatikk, stavemåter, figurer av tale, ordklasser, tegnsetting, etc. Etter det grunnleggende i språket er mer enn nok til å være en anstendig forfatter. Selvfølgelig er dette bare tilfelle med formell skriftlig. Ved kreativ skriving som copywriting for annonser eller historiefortelling i enhver form, er det viktig at sammen med det grunnleggende, må du ha sans for skriving og en kreativ sans også.
Lengde: Å vite når du skal stoppe gjelder skriftlige kommunikasjonsferdigheter også. Du kan ikke bare fortsette springende videre og videre, når det ikke er nødvendig. Det fine med effektiv skriftlig kommunikasjon kan sees i sin presentasjon. Hvor godt og konsist du klarer å imøtekomme alle den informasjonen du trenger for å gi, er det viser hvor dyktig din skriftlige kommunikasjonsferdigheter er. Nøkkelen, som det gamle ordtaket går, er å være "klar, konsis og korrekt". Men dette betyr ikke nødvendigvis at du kutter korte på noe som krever å bli forklart i detalj. Så, kort sagt, må du være i stand til å anslå hvor mye du trenger å skrive om noe. Og, hvis du føler noe begynner å bli for lang, bryte den opp i deler. Dette gjør det enklere for deg og leseren.
Dette var noen tips om hvordan du kan forbedre din skriftlige kommunikasjonsferdigheter. Dette er bare grunnleggende retningslinjer og skrive tips som må betales oppmerksomhet til. Det er mange flere vanskelighetene involvert i hver stil å skrive, noe som kan mestres kun med fordypning og vanlig praksis.

No comments:

Post a Comment