Friday 4 November 2011

Rock hage landskapsarbeid Ideer

Jeg flyttet inn i et nytt hus nylig. Den har en bakgård som jeg var døende å transformere. Det er akkurat passe stor. Ikke for stor, ikke for lite. Men det var en av sine problemer også. Jeg ønsket ikke en fullverdig hagen fordi jeg visste at jeg ikke ville få tid til å se etter den. Så jeg valgte en nydelig rock hage i stedet. Og nå, ser min bakgård fabelaktig! Så jeg tenkte å spre gleden ved å nevne noen rock hage landskapsarbeid ideer her. Les dem. Og neste gang du tenker på re-gjør din bakgård, er jeg sikker på at du kan bruke en av dem.
Ideer for Rock Garden Gartner
Opprette et rock hage betyr ikke at du samler en haug med steiner og dumpe dem i din hage. Ja, det er en mindre rotete landskapsforming alternativ enn vanlig hagearbeid, men merk deg, er det like tidkrevende og involverer den samme innsatsen og engasjement slik at den ser bildet perfekt. Nedenfor er noen enkle rock hage landskapsarbeid ideer som ikke er for vanskelig heller.
Foss; Ingenting som vann for å forskjønne hagen din. Rennende vann, topp det, vil bare ytterligere forsterke titt! Merk at denne tanken er for en liten del av hagen din. Så, begynner med å få riktig størrelse og former av bergarter. Du må bergarter som har en glatt overflate for denne ideen. Ulike størrelser er hva jeg ville foreslå. Bruke mellomstore stein for å lage en grense for det området du skal bruke for vannfall. Lag en skråning mot et hjørne med gjørme. Plasser deretter steiner tilfeldig eller i henhold til deres størrelse på gjørma skråningen. Du får ferdige fosser og foss pumper i hagearbeid og interiør butikker. Plasser en av disse og kamuflasje det med tilsvarende farget stein. Ditt hjørne fossen er klar. Innlemme denne ideen i en japansk hage, og det vil ha en fantastisk effekt.
Blomster; Slapp av! Jeg har ikke tenkt å be deg om å carve blomster i bergarter! Mitt forslag er å kompliment litt kjedelig bergarter med levende blomster å ha lyse farger! Så, hva du kan gjøre er, systematisk fylle hagen med glatte eller grove steiner rundt på en slik måte at det ser tilfeldig. La lapper for planting blomstrende busker og busker. Eller du kan arbeide den andre veien rundt. Det gjør egentlig ikke gjøre en forskjell, fordi det egentlig ikke er rotete. Deretter plante busker og busker i patcher. Gå for eviggrønne blomstrende busker, slik at hagen din ser fargerik hele året. Jeg har brukt denne tanken. Jeg har arrangert buskene på en slik måte at den viser en stjerne. Du kan velge et ord eller en figur også!
Cactus, Dette er en av de kreative rock hage design! Du trenger ikke å bekymre deg for vanning av plantene ofte. Plukk noen ganske varianter av kaktus å pryde din rock hagen. Cactus er ekstremt hardfør og trenger ikke å vannes regelmessig. Det finnes forskjellige typer kaktus som du kan velge fra. Noen av dem bærer små fargerike blomster også. Du kan ha dem puttet i din rock hagen, eller du kan opprette en ørken som tema. Plant kaktus planter rundt kantene av hagen din om du har barn. De kan stikke seg bu berøre plantene. For denne tanken, ville det være bedre å bruke små glatte steiner i lyse brun eller krem. Det vil gi hagen en rusten utseende, og det er akkurat poenget.
Greens; Her er en annen idé, som er helt det motsatte av den forrige. Denne vil gi deg en frodig, grønn bakgård krydres med vakre hvite steiner, eller vice versa. Du kan begynne med å legge ned gress i hele ditt hagen. Plukk noen flekker på bergarter. Etablere et mønster når du forlater flekker nakne så når du endelig fylle den hvite (glatt overflate) bergarter, det er et elegant utseende på finesse til det. Den nøyaktige inversjon kan gjøres også. Fyll hagen med svaberg og la flekker bære for gress.
Dammen, å ha en dam i rock hagen er en annen fantastisk idé. Design hagen med stein i forskjellige farger, former og størrelser. Reserve et hjørne for en liten dam. Av små, mener jeg liten nok for kanskje en sykkel å passe inn, men vennligst, ikke din båt! You kan surround dammen med liten blomstring busker å hindre noen fra å gå inn i den (ja, ungene har en tendens til å prøve det). Eller, hvis hagen din er virkelig stor, kan du ha en ganske stakittgjerde rundt dammen, med en port for å legge inn for å rengjøre den. En Koi dammen vil være et ypperlig alternativ for en stor stein hage!
Det er alle de rock hage landskapsarbeid ideer som jeg kunne tenke på. Jeg er sikker på at du har noen fabelaktige ideer også. Mange folk ville elske å lese om dem. Så hvorfor ikke dele dem også?

No comments:

Post a Comment