Tuesday 8 November 2011

Turteller Feilsøking

Moderne bilinteriør har en slående likhet med flyet cockpit, vurderer de ulike instrumenter og målere installeres på foran dashbordet. En av dem som ringer tilhører turtelleren. Denne artikkelen er en enkel guide til turteller feilsøking.
Hva er en turteller?
Motoren er en bil hjerte og RPM (omdreininger per minutt) leser er som puls opptaket. Motoren RPM er indikator på strømtrekk fra motoren. En turteller er en enhet som brukes til å gi bo måling av motorens turtall verdi. Som en høy puls er bra for hjertet, er et høyt turtall rate ikke bra for bilen motoren. Høye RPM verdier kan føre til overoppheting av motoren og til slutt svikt.
For effektivitet i motoren, er det viktig at bilen sjåføren skifter gir i henhold til RPM verdier. Det er derfor, er turteller en viktig bil del som må være i fullt funksjonell tilstand. Det hjelper i å overvåke motoren stand, den generelle helse og for å diagnostisere bilmotor problemer, om det er noen. Moderne biler er utstyrt med digital turtellere, i stedet for den tidligere analoge ringe turtellere.
Turteller Working
Turtellere måle RPM til en motor ved å måle veivakselen rotasjonsraten. Dette skjer vanligvis ved å feste en elektrisk generator enhet som genererer elektrisk strøm proporsjonal rotasjonsraten av veivakselen. Instrumentet er kalibrert til å vise RPM lesing proporsjonal med den genererte gjeldende. Det er viktig at en har en fungerende turteller på dashbordet som uten det, er det ingen måte du kan holde et øye med en fungerende av en motor. La meg dele noen turteller retningslinjer for feilsøking i neste avsnitt.
Grunnleggende Turteller Feilsøking
Det finnes flere typer problemer som kan oppstå med en turteller. De kan det meste spores å være mekaniske og elektroniske problemer. Av de mange bilen problemer som kan oppstå, turteller problemer er noen av de enkleste å løse. Her vil jeg forklare noen enkle turtelleren feilsøking teknikker.
Turteller Display Unnlatelse; Hvis du oppdager at en turteller ikke vises noen leser på displayet, kan årsaken være svikt i LED displayet. LED-skjermer som har vært i bruk for lenge, kan tomt ut på grunn av skade. Få LED display erstattet vil det løse problemet ganske enkelt. Det er det enkleste oppgave når feilsøking en turteller.
Sjekk Wire Connections; Noen ganger korroderte ledninger og brudd kan være årsaken til turtelleren ikke fungerer. En klassisk symptom på en løs wire-tilkobling er uberegnelig visning av målinger. Sjekk turtelleren ledningene delen i bilen manualen. Hvis du ikke finner det der, får den riktige Hayne's manual til bilen din. Med turtelleren koblingsskjemaet foran deg, se underliggende tilkoblingene. Trace ledningen tilkoblingen fra veivakselen festet generator til displayet på dashbordet. Fix løse kontakter om noen og erstatte korroderte ledninger. Pass på at du setter tilkoblinger tilbake som de var.
Kalibrering Problemer; En annen stor kilde til problemer i en turteller er kalibrering som har gått ut av sync. Du ser kanskje at RPM målingene er veldig lav eller unormalt høy i forhold til motorens jobbe status. Dette er en klar indikator på problemer med kalibrering. Dette problemet kan tas hånd om, etter å tilbakestille digitale turtelleren. Bare slå opp i produsentens manual for bil reparasjon detaljer.
Sjekk Med en erstatning Tachometer; å sjekke om, det er et ledningsnett problem eller intern problemet med turteller, installerer et nytt turteller for uttesting. Hvis det fungerer, så problemet ligger hos han turteller. Bare få det sjekket av en tekniker i en bil verksted.
Hope, disse turteller feilsøking tipsene hjelpe deg ut i løse mindre problemer. Hvis du synes det er vanskelig å diagnostisere den eksakte problemet, så er det best å la turtelleren reparasjon for fagfolk. I tilfeller av total svikt eller sammenbrudd, vil det ikke være noe alternativ til fullstendig utskifting.

No comments:

Post a Comment