Monday 26 December 2011

Tenningsmodul Problemer

Tenningsmodulen i motoren, er en viktig komponent som har ansvar for å slå av / på den primære gjeldende produsert av tennspolen. Denne modulen består av sensitive elektroniske komponenter plasseres inne i forseglet plast huset til en kontroll modul. En elektrisk strømmen er gått i tenningen kontrollmodulen å antenne luft-drivstoff blandingen inni forbrenningskammeret. Dette utløser tenningen å starte bil. Men som alle maskiner, er tenningsmodulen altfor utsatt for slitasje dersom ikke tatt vare på regelmessig, kan føre til ulike bilen problemer. Så la oss studere noen tenningsmodulen problemer og prøve å finne løsning for samme.
Problemer med tenningsmodul, tenningsmodul problemer i bilmotorer kan være en reell smerte i nakken. De er ansvarlige for hindrer ytelsen til bilmotor. Plutselig steiling av bilmotor når du er på vei opp eller unnlatelse av å starte motoren etter at gjentatte forsøk er noen av de store indikasjoner på tenningsmodul problemer, som kan inneholde tennspolen problemer også. Noen av de dårlige tennspolen symptomer som fører til tenningsmodul problemer som resulterer i hyppige stalling av motor er listet nedenfor:, Motor Vacuum Lekkasje Denne skyldes løs / ødelagt vakuum slanger i motoren. , Defekt hastighet Control: Dette er forårsaket når inaktiv luft bypass krets av motoren er tilstoppet av smuss / drivstoff lakk dermed drøye oppføring av frisk luft. , Defekt Airflow Sensor: Når luftstrømmen sensor ledning av motoren din er tettes med skitt, kan dette føre til en tenningsmodul problemet. ; Lav Motor Compression: Lav motoren kompresjon er forårsaket på grunn av slitte stempelringer og sylindere av motor og lekk ventiler. ; Defekt kjølevæske Sensor: Defekt i kjølevæske sensorer kan føre til feilmålinger av motoren temperatur, og dermed skru opp drivstoff blandingen. , Feil Air Temperatur Sensor: Defekt lufttemperaturen sensorer kan forstyrre luften drivstoff blandingen ved å registrere feil temperaturer på luften inn i motoren. ; Tilsmusset Spark Plugs: Dette er en av de viktigste årsakene til motor steiling, da de ikke ild på riktig tidspunkt for å starte motoren. ; Feil MAP Sensor: MAP innebærer Manifold Absolute Pressure. Disse sensorene av motoren, inntak vakuum, som brukes for å bestemme belastning på motoren. Feil sensorer kan føre til feil drivstoff tilførsel, og dermed gir et feil belastning på motoren. ; Adulterated Bensin: Dersom drivstoff (bensin) er adulterated med mer enn 10% alkohol og vann, deretter luften drivstoff blandingen ikke vil være sterk nok til at tenningen skal skje. ; High Electric Belastning av tenningsmodul: En ideell lading tenningsmodulen skal produsere 13,5 til 14,5 volt. Men hvis batteriet er kjørt lite spenning, vil det resultere i motoren stalling og misfiring. ; Tenningsmodul Feilsøking, feilsøking, er neste oppgave skal gjøres etter at identifisering av problemet. Så, før starter med feilsøking, er det viktig å forstå arbeiderklassen i tenningssystemet kontrollmodulen. En tenningen kontroll modul mottar sine signaler fra en veivaksel sensor eller en kamaksel sensoren. Disse signalene konverteres til et digitalt format, og fôres de viktigste motoren kontroll. Hovedmotoren kontrollen bestemmer motoren timing for fyring, genererer et avfyring sekvens og returnerer den til tenningen kontrollmodulen. Nå modulen tenner avfyring av primær spolen ved å fremkalle en høy spenning i sekundærviklingene å fyre opp tennpluggen. Så, for å feilsøke dette raske prosessen, følger du fremgangsmåten nedenfor:, Sjekk Veivaksel sensor: Først finne tenningen kontroll og vrir om tenningsnøkkelen på. Pierce en wire i tenningen kontroll uten at det påvirker spenningsregulator røde bly. No feste den andre enden av kabelen til bakken. En avlesning på 100 mV vises på voltmeteret hvis veivaksel sensoren er i stand. Hvis ingen leser vises, kobler du fra veivaksel sensor og test igjen i 12 volt. Med dette er det bekreftet at sensoren ikke fungerer og trenger umiddelbar omgå eller utskifting. ; Se etter Battery Voltage: Sjekk kontrollmodulen startbatteri med terminalen til posten spenning. Dersom det ikke er spenning, så det er en sterk mulighet for en sikring eller en dårlig ledning. ; Sjekk Coil Funksjonalitet: Hvis kontrollen modulen startbatteri fungerer fint, sjekk for funksjonaliteten til den primære coil av kontrollmodulen motoren. Slå av tenningen og fjern spolen. Sjekk nå motstanden enheter (ohm) på spolen med voltmeter og også sjekke de positive og negative polene på spolen. Den ideelle motstanden verdien bør være 0,02 til 0,075 Ohm. Eventuelle verdier større enn dette utvalget innebærer spolen er dårlig og må skiftes. Nå kontrollere funksjonaliteten til den sekundære coil av kontrollmodulen motoren. Touch terminalene på sekundær spolen med leder av voltmeter. Resistance bør 7500-18000 ohm. Reading surpassing denne motstanden, krever umiddelbar utskifting av sekundære coil. , De fleste av tenningsmodulen problemene er lett unngås. Rengjøring av luftstrømmen sensoren wire av skitt og drivstoff lakk med aerosol elektronikk rensemiddel, er en effektiv metode for å normalisere driften av en tenningsmodul. Bruke uforfalsket bensin og vanlig drivstoff tank rengjøring skal hjelpe til med riktig funksjon av tenningsmodulen.
Tenningsmodul Replacement, Nå, vi alle vet at dette tenningsmodul på å være slått på overfører digitale signalene fra en sensor til distributør i tenningen coil som initierer Avfyring av tennplugger. Så utskifting av denne modulen er bedre til å overlates til en erfaren mekaniker på grunn av sin raske og kompleks prosess som ikke er synlig for en blotte øye. Men i tilfelle, er du ikke interessert i knipe lommeboken, kan denne aktiviteten utføres av selvtillit. La oss se hvordan!
PS - Før hoppe inn i denne nedenfor aktivitet, kontrollere at diagnose på tenningen modulen er riktig. Ta hjelp av en erfaren mekaniker om nødvendig.
Verktøy som trengs:; Service manual for bilen, Electronic testing enhet (for eksempel voltmeter), Skrutrekkere, tang og skiftenøkler, Overhead belysning; Noen butikken filler, skifte ut defekte tenningsmodul:; Først finne tenningsmodul med hjelp av tjenesten manuell. ; Koble kablene i motoren batteri og fjern eventuelle andre komponenter koblet til tenningen modulen. ; Demonter den gamle tenningsmodulen med hjelp av verktøy (skrutrekkere, etc.) og plasser den nye tenningsmodulen i huset. , Nå, fikse skruene og feste ledningene som går til tenning kontroll modul. Les manualen godt og helst ta hjelp av en mekaniker while fikse alt tilbake. ; Koble til kablene på batteriet, og lukk panseret. Vri om tenningsnøkkelen på og hvis kjøretøyet reagerer spontant ved å starte opp, har du gjort det riktig vei! , Hope, hjalp artikkelen ovenfor du forstår de store tenningsmodulen problemer, og hvordan du skal gå om å fikse disse bilen begynner problemene. Jeg tror nå, er du allerede en halv mekaniker!

No comments:

Post a Comment