Thursday 22 December 2011

Tørr Humor

Komedie har alltid vært en stor kilde til underholdning. Og gaven å gjøre folk til å le er en av de beste gavene at en person kan bli velsignet med. Noen mennesker har forbløffende evne å gjøre folk til å le fordi de vet hvordan å være morsom hele tiden. Men ut av alle de forskjellige typer humor, det er en bestemt stil, som ikke bare er vanskelig å mestre, men de fleste finner det vanskelig å selv identifisere med det. Ja, det er tørr humor. La oss se hva som kjennetegner denne stilen av humor.
Tørr Humor: Hva er det?
Så, er hva dette tørr sans for humor? Og hva blir den særegne kjennetegn på denne typen komedie? Her er svaret. Tørr humor, eller deadpan humor, slik den også kalles, er denne typen humor der en person angir vits i en svært sak-av-faktum tone. Spøken kan bli en ren uttalelse at personen gjør, om en aktuell situasjon eller skjer. Det er opprørende og kløktig underforstått måten som person gjør uttalelsen det gjør det så morsomt, og noen ganger, vanskelig å forstå.
Tørr Humor: Karakteristika
Nedenfor er noen av de essensielle karakteristikkene av tørr humor som en type komedie. ; Personen bruker ord og uttrykk som ofte brukes og forstås av legfolk. ; Det er generelt, minimal eller ingen bruk av ansiktsuttrykk, kroppsspråk, rekvisitter eller andre verktøy for å få poenget med spøken tvers. ; Personen stater absurd og uforbederlig fakta på en slik åpenlyst ærlig sak at det blir vanskelig å ikke le. , Alle gjennom spøken / s, opprettholder person en veldig monoton eller urokkelig holdning. , Sarkasme og kynisme er sentrale faktorer i utviklingen av tørr humor. : Begrepet pokerfaced får ny mening når du ser en person som bruker tørre humor. Uttrykksløst ansikter er dens høydepunkt. ; De fleste ville vurdere deadpan humor for å være uhøflig, fordi de ikke kan forstå det, eller fordi, for å være gode på å levere den, tar den opp en snooty personlighet for bedre effekt. : Generelt er britisk humor anses å være tørr humor, som det har en hoven opp og uppish luft til det. , Simple fakta og ideer er oppgitt ekstremt tydelig. Dette er hva skiller denne type humor, noe iboende og veldig åpenbart staten på 'vits' i en uttalelse. ; Den har en følelse av ironi til det. ; Tørr Humor: Eksempler
For å forstå dette tørre humor bedre gitt nedenfor er noen eksempler på noen kjente tørre humor vitser og sitater. ; Våre bomber er smartere enn gjennomsnittet high school student. Minst kan de finne Kuwait. ~ A. Whitney Brown, jeg har aldri vært gift, men jeg forteller folk jeg er skilt slik at de ikke vil tro noe er galt med meg. ~ Elayne Boosler: A cop stoppet meg for fartsovertredelse. Han sa: Hvorfor var du går så fort? Jeg sa: Se denne saken foten min er på? Det kalles en akselerator. Når du trykker ned med det, sender det mer gass til motoren. Hele bilen tar bare rett av. Og se denne tingen? Dette styrer det. ~ Steven Wright; Det viktigste jeg ville lære på skolen var at nesten alt jeg ville lære på skolen ville være nytteløst. Da jeg var femten Jeg visste de viktigste næringene i Ruhr-dalen, de underliggende årsakene til World War One, og hva Peig Sayers hadde til middag henne hver dag ...Det jeg ville vite når jeg var femten var den beste måten å chatte opp jenter. Det er det jeg ønsker fortsatt å vite. ~ Fra The Secret World of den irske Male av Joseph O'Connor; Dette var noen eksempler som vil hjelpe deg å forstå begrepet tørre humor bedre. Håper de hjelper deg i å starte et oppkomme av latter uansett hvor du går!

No comments:

Post a Comment